måndag 29 augusti 2016

Synthen är död

Hittade värsta balla granen. Nån som vet vad det är för nån?
På lördag efter lunch åkte vi vidare mot Hamburg. Vi hittade en stor, lyxig och lummig camping bakom en motorväg och en enorm Ikea parkering. Tyvärr ligger campingen en bit från centrum så vi måste nog ta oss fram med bil istället för cykel som vi tänkt oss.
På vägen dit hittade jag en underlig gran med långa armar som grenar. Svårfotad pga supersol...












På kvällen drog vi in till "turistspektaklet" Reeperbahn. Det var större och mer kaos än vad jag mindes... Horder av fulla människor knuffades fram längs gator med blinkande skyltar som lovar sex, silikontuttar och shower av alla de slag. Tjejer med jättetuttar och tighta byxor står på rad och slänger sig över männen som lejonen efter sitt byte. 

Det är inte kul här, jag ser skiten bakom.
Obehagligt fulla män i grupp som beter sig som testosteronstinna apor, fulla kvinnor som stapplar runt i för höga klackar och för mycket smink. Förmodligen för att imponera på den tidigare nämnda gruppen som nu är upptagna att titta på de unga prostituerade tjejerna med Barbiekroppar... Jag undrar hur mycket sex en del behövt sälja bara för att få ihop till brösten... Och de mesta av pengarna går med största sannolikhet till männen som driver ställena.


Största huset har: girls 24h. En enorm rosa byggnad med kvinnokroppar målade i alla fönster. Vilken fabrik...

På en annan gata får jag som tjej inte ens gå in på. Inte så länge jag inte vill stå naken i ett skyltfönster och sälja min kropp iaf...

Men som den gatufest det ändå i grunden känns som, så är det ganska underhållande för mina sinnen. Jag tittar på massan. Det känns som ett psykologiskt experiment. Alla fåren som bedövar sina sinnen och går i en och samma riktning. Runt, runt, runt.
- Bääääää!



Vi börjar med att leta upp en rockklubb som ska finnas i området.
Tyvärr var rockklubben mer indie än metal. Helt ok men inte vad vi sökte efter just nu. De hade en väldigt charmig utegård à la industrial / bygge med såpbubblemaskin och rökmaskin. Där fanns också två minipooler fyllda med badbollar, vattenpistoler och annat som fulla vuxenbarn kan tänkas vilja leka med när alkoholen kickat in.

Vi tog en taxi till baren Kir istället. Wee synthclub! 
Det vi kom fram till var en pytteliten väl inrökt och murrig lokal med en sunkig bardisk och ett dansgolv på 10 kvm. Sex män dansade mystiskt i det mörka rummet. Allt kändes väldigt sorgligt. Är synthen död nu? :/
En öl senare och vi är på väg igen. 


Tillbaka till kaoset men också mitt favoritområde i Hamburg som heter St Pauli. Där ska det också finnas en rock bar.
När vi kommit fram börjar jag undra om även "metalen" är död... Vanlig mesrock som Bon Jovi skvalar i högtalarna. Vi ger upp. Klockan är runt 04 och stan pulserar allt jämt men vi har till sist blivit trötta.


/Synthen må vara död, men (som en vän till Thomas så vist skrev häromdagen) det är ett vackert lik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar