tisdag 16 augusti 2016

Husvagns-chill och långsta rasta


Om två dagar har det gått tre veckor sedan vi flyttade till husvagnen. Det har gått förvånansvärt lätt! Har inte saknat huset än :) Förra helgen flyttade vi till Tommys tomt i Kungsängen. Så skönt att bara ha Tommy och skogen som granne!

Lite lugnare än att campa i Bredäng...
Thomas är bandagerad och redo att åka, på festival!
En positiv sak med husvagn är att man aldrig behöver packa eller planera. Man har ju alltid precis allt man äger med sig. Det gillar jag!


Eva och Krille njuter av lite välförtjänt barnfrihet...


I torsdags åkte Thomas och jag på festival tillsammans med Eva, Krille och Tommy.
Festivalen, som heter Långt Rasta, är en pytteliten reagge festival i Dalarna. För tre månader sedan såg vi att gruppen Fastpoholmen skulle spela där och bestämde oss redan då för att åka.



Tommy och Marie chillar i Långshyttan

Känns sjukt bra att få lite kompishäng såhär innan vi åker också, så det satt som handen i handsken att få festivala med the gang.

Det var som sagt en liten festival så det kändes mer som att gå på en spelning. Inte så mycket röj efter och med husvagn som innebär skön säng, kylskåp och toa så var det mer som lugn semester ;)













Tommy och nästan hela området.


Alla band vi såg var sjukt duktiga och även om publiken var liten så infann sig både kärlek och magi på nästan alla spelningar. Alla har de sina budskap som ofta går direkt in i mitt hjärta. Stress, ekorrhjul, rasism, penga- och maktsystem... 
















Hela Fastpoholmen var magiska och tjejerna i bandet hade en utstrålning och karisma som gjorde att jag kände mig stolt att vara tjej!

Ska'n'ska. UFF! Ville bara ha mer även fast jag dansat så kroppen värkte. Röj!

Lbsb var sjukt coola och dansanta med sin mer elektroniska framtoning av reagge men tyvärr var det superlite folk.


Festivaldags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar