fredag 19 augusti 2016

Sista dagarna i Sverige

Fredag natt.
Dagarna fram till nu har förflutit sjukt snabbt och varje kväll har vi mer eller mindre somnat som stockar. Att vara utan tv-kanaler är inget nytt men jag trodde nog jag skulle sakna storskärm. Icke, datorn räcker gott och väl för att glo på film spec. med vår lilla extra högtalare. Jag har redan läst och "pysslat" mer än på länge, för att inte tala om hur mycket mer vi varit ute!


Ett besök hos mamma på söder. Hemmet hänger med. Det är dags att åka nu!
Torsdag och dagen gick åt till att säga hej då, till mamma på söder, hos Ren'e i Jakobsberg och till Stjärntassar i Bagarmossen.













Vi tog även med vårt pick och pack till Djurgården. För att kunna skapa konto eller hyra hus i Barcelona behövs ett så kallat NIE-nr (typ spanskt personnummer), så vi passade på att ansöka om det på spanska ambassaden redan innan.

En tur på Djurgården med Vilda

Vi åkte för att fylla på gasol och hittade spindelmannen.

Marie vevar stödben i Björkhagen
Vi fricampade ett par nätter i Björkhagen och en natt i Bagarmossen under veckan. Vi börjar få rutin på stödben, vevar, gasknappar annat man ska tänka på vid avfärd så nu går det ganska fort att komma iväg.











I bagis stod vi på en tom parkering ca 1 km in i reservatet. Kl 02.30 på natten kommer en bil och börjar sladda runt utanför. För första gången sedan flytten blir jag lite rädd och känner mig extremt ensam och isolerad ifrån omvärlden i min lilla vagn... 
När jag efter en stund försiktigt kikar ut i det nattsvarta ser jag en stor vit van. Jag väser högt på Thomas så han ska vakna och letar rätt på ficklampan och mobilen. Det känns faktiskt lite tryggare bara att ha fått koll på de två sakerna.

Thomas som fortfarande är ganska nyvaken lugnar mig något genom att säga att det säkert bara är några "kids" som är ute och buskör lite och så råkade vi stå just där på deras "sladd-bana".
Jag öppnar dörren på glänt och de ser förmodligen mitt sken från ficklampan och kör runt ett varv till och ställer sig med fronten mot husvagnen, och slår på hel-ljusen! Då höll jag på att kissa på mig! Efter nåt som kändes som en evighet av ljusbadande, men förmodligen var 2 sekunder, så släcker de lyset och åker iväg med en jäkla fart.


Sen låg jag och lyssnade i mörkret i säkert en timme innan jag somnade...


Svea rikes vackra natur. Rizzla tar sig ett dopp i Naturreservatet i Bagarmossen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar