fredag 16 juni 2017

Nya livet- hur går det

I maj kom dagen för Rizzlas sista dag...
Utan vildvittran Rizzla blev det såklart jättetomt, spec första dagarna, och för Thomas som alltid tog en långis på morgonen när alla andra sov (alltså jag och nakisarna:) ) var det väldigt tomt. 
De andra hundarna tog det hela med ro. Och så här ett par veckor senare så har Zombie helt plötsligt börjat leka med bollar och Vilda vaktar redan "sig själv" mindre när hon sover. Hon har blivit ganska trygg i att ingen kommer hoppa jämfota på henne när som helst tror jag. Hur som helst så ville vi hemifrån ett par dagar.
Grannen hade tidigare tipsat om Andorra som ligger bara 2,5 timme körtid härifrån. Så vi slog slag i saken och drog iväg tillsammans med hundar och granne :)

Pyttelandet Andorra var grymt fint! Vi hyrde ett jättehus uppe i bergen för typ inga pengar alls och stannade i 3 nätter. Vi hyrde av en dansk snubbe genom siten Air-bnb. 
Y
Här i Barcelona får man lite känslan av att varje helg är värd att fira. Stora Trumkör som tågar fram längs trånga gator, konstiga parader med jättestatyer, folk överallt involverade i allt från pingis och beach volleyboll till att bara ha pic-nic på gräsmattan. 
I maj var det dags för reggae fest nr 2. Stor gratis helt öppen festival med två scener och kanske 2000-3000 personer som samlades. Vi drog ut med grannarna och fick en fin allnighter :)

Å så kom vi till dagen de flesta "når" före eller senare... Den när man behöver lite ditt och datt och inser att Ikea är The place att åka till... Sagt och gjort vi körde till Badalona och förberedde oss på det värsta alltså typ folkkaos, varmt och allmän ångest...
MEN det blev ett rätt trevligt besök! Det var rätt lugnt och så blev jag glad att se alla muppiga svenska produktnamn. Lite här och där satt skyltar med svenska ord och fraser översatta till spanska. 
Vi köpte ett billigt tv bord och en matta så förhoppningsvis kommer lägenheten se lite mindre ut som en "ungkarlslya". Och så bäst av allt: påskmust, kanelbullar, lösgodis och hallonkex. Nu ska vi ha svenskfika med grannarna!

Helgen efter kom Tommy över igen. Fett nice med lite häng som vanligt och till min stora förtjusning är även Tommy en total Fallout 4 nerd! Så jag fick utlopp att prata om den fantastiska apokalyptiska Fallout-världen samt hjälp att hitta massa bra "byggmoddar". 
Nerdfaktor 100 <3
Och så blev det en dag på stranden och jäklar vad fort det gått. Havet var superskönt nu!

Nya livet?
När vi började resan så döpte jag bloggen till det lite cheesy namnet "nya livet" och en del har faktiskt hänt! 

Vi fick en lägenhet i ett område vi stormtrivs i. Nära havet men bara 10 min från stan.

Jag har gått en "hitta dig själv kurs" där jag äntligen kunde "rensa" ut mina sista rester/demoner. Jag har tittat på mitt inre genom lupp. Inte en vrå fick vara ostörd och idag känner jag att jag bearbetat allt jag bara kan komma på och känner mig  rätt "klar".

Vi har börjat yoga vilket har lett till att ALL smärta jag levt med sedan jag var 20 är helt till 95% borta!

Jag har ätit mer frukt än i hela mitt liv och tack vara det, mindre godis och strandpromenader så har jag lyckats gå ner 8 kg.

Å så klart kan jag betydligt mer spanska än för 6 månader sedan.

Thomas har börjat spela i ett band och vi har träffat en del nya vänner. Äntligen! Det har nog varit det svåraste men så skönt att ha hittat lite sköna typer att hänga med.

Det har såklart gått upp och ned och ett tag kände jag mig frustrerad när vi bodde i Eixample med den fruktansvärt trafikerade trefiliga gatan Arago. Jag saknade vänner, kände mig lite ensam och så hade vi inga bra promenadstråk alls för hundarna. Eter flytten till lägenheten i Poblenou och med trevlig grannar kändes allt sjukt mycket bättre.

Så allt har i slutändan gått över förväntan och jag kan förmodligen gå igenom eld och vatten samt åka till världens ände utan att tröttna på  min karl.

Så vad händer nu? 
I sommar behöver vi jobba för att få in lite pengar, kolla till vår släkt/vänner och så ska jag tillbringa ett par månader på mitt kära företag såklart :)

Vi räknar med ca 4-5 dagars körande med husvagnen. Lite skillnad mot de 5 veckorna vi tog på oss för att åka hit :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar